ΛΙΘΙΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΙΝ 12 ΕΚΑΤ. ΧΡΟΝΙΑ

Της Νάνσυ Μπίσκα, Περιοδικό «Δαυλός», Σελ. 14727, Τεύχος 230, Έτος 2001

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ κ. Α. ΠΟΥΛΙΑΝΟΥ
Ο «ΟΡΘΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ» ΜΙΛΟΥΣΕ, ΕΙΧΕ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΕΦΤΙΑΧΝΕ ΟΠΛΑ
Καταρρέουν Αφροκεντρισμός και Ινδοευρωπαϊσμός

Μετά από 40 έτη ερευνών του διαπρεπούς ανθρωπολόγου Άρη Πουλιανού φαίνεται ότι ό άνθρωπος στάθηκε για πρώτη φορά όρθιος στό βόρειο Αιγαίο πρίν από 11 (+- 1) εκατομμύρια χρόνια. Τήν άποψη αυτή ενισχύουν τά πρόσφατα ευρήματα από τη Χαλκιδική, πού ανακαλύφθηκαν στίς ανασκαφές της Ανθρωπολογικής Εταιρείας Ελλάδος σέ ανοικτό χώρο στό ανατολικό τμήμα τού όρους Κάλαυρος, στή Ν. Τρίλλια. Όλα τα ευρήματα, οστά ανθρώπου του Homo Erectus Trilliensis (κνημιαίο, ωλένη, κερκίδα κ.λ.π.), ζώων, εργαλεία λίθινα και οστέϊνα, γύρη δένδρων και φυτών, προέρχονται από τό Μειόκαινο (13 εκατομμύρια έως 5,250 εκατ. πριν) τό οποίο και ονομάζεται ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ. Τα ευρήματα τόσον της Τρίλλιας όσον και του γνωστού Σπηλαίου των Πετραλώνων, καθώς και τα αποτελέσματα των μελετών, παρουσιάστηκαν σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια και επικυρώθηκαν ομόφωνα. Οι ανακαλύψεις του Άρη Πουλιανού ανέτρεψαν όλες τις επικρατούσες ανθρωπογενετικές θεωρίες ως προς τον γεωγραφικό χώρο και τον χρόνο. Όχι μόνο ανέτρεψαν τήν θεωρία της Αφρικής αλλά καί εντοπίζουν σέ ποιό σημείο πρωτοεμφανίζεται επί της Γης ό άνθρωπος.

Τό έργο του Αρη Πουλιανού και ή αξία των ευρημάτων στό Σπήλαιο των Πετραλώνων όχι μόνο δέν έχουν αξιοποιηθεί από την ελληνική πολιτεία αλλά ‘διώκονται”. Το 1997 η Ανθρωπολογική Εταιρεία Ελλάδος, δικαιωμένη ύστερα από 15ετή δικαστικό αγώνα, τόσο στον Άρειο Πάγο όσο και το Συμβούλιο της Επικρατείας, επανήλθε στο χώρο του Σπηλαίου. Έκτοτε ο ΕΟΤ και το Υπουργείο Πολιτισμού προσπαθούν με κάθε τρόπο να καταστήσουν ανενεργές τις δικαστικές αποφάσεις (από διακοπές ύδρευσης και τηλεπικοινωνιών έως αλλαγές νόμων). Τίς ημέρες αυτές μάλιστα εκδικάζεται στό ΣτΕ νέα προσφυγή της Ανθρωπολογικής Εταιρείας Ελλάδος κατά του Υπουργείου Πολιτισμού.

Η συντάκτρια του “Δαυλού” Νάνσυ Μπίσκα επισκέφθηκε τόν Αρη Πουλιανό στο σπήλαιο των Πετραλώνων Χαλκιδικής και συνομίλησε μαζί του σέ μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ κ. ΑΡΗ ΠΟΥΛΙΑΝΟΥ

ΝΑΝΣΥ ΜΠΙΣΚΑ: κ. Πουλιανέ, είστε ένας διεθνώς αναγνωρισμένος καί καταξιωμένος επιστήμονας. Έχετε αφιερώσει στόν κλάδο σας αλλά και ειδικώτερα στίς μελέτες σας στο Σπήλαιο των Πετραλώνων τουλάχιστον 40 περίπου χρόνια. Σε ποια θεωρία καταλήγετε σε σχέση μέ τήν προέλευση του ανθρώπου;
AΡΗΣ ΠΟΥΛΙΑΝΟΣ: Τα συμπεράσματα των ερευνών μου είναι, ότι ο λαός αυτής της χώρας είναι αυτόχθων. Οι ρίζες του πηγαίνουν πολύ βαθιά, εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια πρίν. Οι Aρχάνθρωποι των Πετραλώνων είναι οι άμεσοι πρόγονοι μας. Καί λέω άμεσοι διότι, ο Homo Sapiens (= Σοφός Άνθρωπος) για μένα πλέον δέν έχει ηλικία 30.000 μέ 35.000 ετών όπως παρουσιάζεται σήμερα στα περισσότερα Πανεπιστήμια του κόσμου, αλλά είναι ο άνθρωπος που έζησε και δημιούργησε τόν πρώτο πολιτισμό επί της Γης πλέον του 1.000.000 χρόνων πρίν, στα Πετράλωνα. Εδώ, πρωτοεμφανίζεται ο αρχαιότερος πολιτισμός της γης. Το Ανθρωπολογικό Μουσείο των Πετραλώνων είναι γεμάτο από στοιχεία και δεδομένα πού καταδεικνύουν ότι ο αρχαιότερος πολιτισμός της γης εμφανίζεται σ’ αυτή τη γωνιά της Ελλάδος, στην Χαλκιδική και σε ολόκληρο το Αιγαίο. Στο Αιγαίο βρίσκονται οι ρίζες του λαού μας.

Το Σπήλαιο κατοικήθηκε πριν από 1,7 εκατ. χρόνια

Ν.Μ. : Συνεπώς τα δεδομένα και τα τεκμήρια πού έχετε να παρουσιάσετε ανατρέπουν ….

A.Π.: …τά μέχρι σήμερα παραδεδεγμένα, ότι δηλαδή η Ελλάδα έχει κατοικηθή από λαούς διαφόρων φυλών κυρίως από Βορρά κατά την έκφραση των Γερμανών γλωσσολόγων, κυρίως του Κρέτσμερ (1907). Δέν είμαστε Ινδοευρωπαίοι. Είμαστε ένας λαός αυτόχθων. Η ιστορική διαδρομή τουυ είναι εκατοντάδων χιλιάδων χρόνων σ΄ αυτή εδώ την γή, όπως είναι και ο πολιτισμός. Οι Αρχάνθρωποι των Πετραλώνων έζησαν περίπου για ένα εκατομμύρια χρόνια μέσα στην Σπηλιά. Βέβαια, πρωτομπαίνουν όταν αλλάζει το κλίμα της γης και γίνεται ψυχρό στην αρχή της του Πλειστοκαίνου, δηλαδή πριν 1.700.000 χρόνια περίπου. Και βγαίνουν, εγκαταλείπουν την σπηλιά όταν αυτή γεμίζει μπάζα πριν 580.000 με 600.000 χρόνια πρίν. Σε αυτό τό εκατομμύριο χρόνων πού έζησαν μέσα την σπηλιά σ’ όλες τις παγετώδεις περιόδους και περιόδους ξηρασίας ανέπτυξε έναν πολιτισμό πού έδωσε την ρίζα, την αρχή για κάθε άλλο πολιτισμό, πολύ πιό παλαιό, από τούς πολιτισμούς της Μέσης Ανατολής, Σουμερίων, Αιγυπτίων κλπ και όλων των άλλων λαών, Ινδιών και Κίνας που υπήρξαν ποτέ επί της Γης.

Πολιτισμός λίθινος, νόμοι και γλώσσα!

Ν.Μ. : Ποιά είναι τα σημαντικώτερα ευρήματα, τα οποία μελετήσατε;

A.Π.: Είναι ο σκελετός του Αρχανθρώπου, ο οποίος έζησε στό 11ο στρώμα, στην Κρήνεια παγετώδη περίοδο. Συνεχίζοντας τίς ανασκαφές, έχουμε αποδείξει μέχρι σήμερα, ότι υπάρχουν τουλάχιστον 34 γεωλογικά στρώματα μέσα στό Σπήλαιο. Εκτός από τό κρανίο του, πού υπέστη ανυπολόγιστες ζημιές, από ολόκληρο τόν σκελετό που υπήρχε στο 11ο στρώμα καί δυστυχώς κατεστράφη και απωλέσθη, μάς έμειναν μόνο ελάχιστα δείγματά του. Ωστόσο, έχουμε τα έργα του πολιτισμού του, δηλαδή τόν λίθινο και οστέϊνο πολιτισμό όλων των περιόδων και των 34 στρωμάτων, πού έζησε ο άνθρωπος αυτός μέσα στό Σπήλαιο των Πετραλώνων.

Επίσης έχουμε πολλά στοιχεία κοινωνικής ζωής. Έμμεσα έχει αποδειχθή ότι είχε έναρθρο λόγο ο άνθρωπος αυτός. Είχε ωρισμένους νόμους οι οποίοι διείπον την κοινωνία του Έμφρονος Λογικού Ανθρώπου. Είναι για μάς Homo Sapiens.

Δέν είναι ένας απλός πρωτόγονος. Μπορεί να είναι πρωτόγονα τα χαρακτηριστικά του, δηλαδή, τα ισχυρά υπερόφρια τόξα, με πολύ πλατιά ζυγωματικά, χωρίς πηγούνι και με άλλα πρωτόγονα γνωρίσματα. Όμως τα γνωρίσματα του πολιτισμού του είναι πολύ προοδευτικά. Αποδεικνύουν, ότι έχουν να κάνουν με κοινωνία ωργανωμένη, η οποία σιγά-σιγά εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη, από τον Καύκασο μέχρι και την Ισπανία. Δεν έχουν έρθει Αφρικανοί. Η βασική θεωρία που ανατρέπεται, είναι της αφρικανικής καταγωγής του σημερινού ανθρώπινου γένους. Ο άνθρωπος έχει τίς ρίζες του εδώ και οι Αρχάνθρωποι έχουν τίς ρίζες τους σ’ αυτό το σημείο, δηλαδή από την Χαλκιδική μέχρι κάτω σ΄όλο το Αιγαίο αναπτύσσεται το όρθιο στάδιο του ανθρώπου. Οι Όρθιοι Άνθρωποι πρωτοεμφανίζονται στην Χαλκιδική, καί αυτό αποδεικνύεται από τα λίθινα και οστέινα εργαλεία της Μειοκαινικής εποχής καί περιόδου. Διότι έχουμε και στην Χαλκιδική τα απολιθωμένα δάση, τα οποία συναντούμε και σε άλλες περιοχές του Αιγαίου όπως π.χ. της Λέσβου, το ίδιο και στη Θράκη ακόμη. Δηλαδή όλη η περιοχή του Αιγαίου είναι χώρος ανθρωποποιήσεως κατά την περίοδο της Ανώτερης Μειοκαίνου, για αυτό και τήν περίοδο αυτή ωνόμασα το «Ανθρωπογενή» της Γης μας. Τυχαίο ειναι φυσικά το γεγονός, ότι ενεμφανίσθη ο άνθρωπος αυτόνομα σ’ αυτή την περιοχή κάτω από συνθήκες ανάγκης. Η ανάγκη τον έκανε άνθρωπο. Οι περιβαλλοντολογικές, οικολογικές και γεωλογικές συνθήκες συνέτειναν στό να εκραγούν τά ηφαίστεια, να καούν τα δάση και να εμφανισθεί πλέον ο Όρθιος Άνθρωπος.

Μέχρι τώρα έχουμε βρεί υπολείμματα τουλάχιστον 5 σκελετών Όρθιου Ανθρώπου στην περιοχή και ιδιαίτερα της Τρίλλιας και της Βαύδου της Χαλκιδικής ή ακόμη και στα νησιά του Αιγαίου.

Ακριβώς αυτά τά ευρήματα των τελευταίων τριών χρόνων από τίς έρευνες στήν περιοχή της Τρίγλιας είναι, πού ανατρέπουν πλέον οριστικά την Αφροκεντρική θεωρία και καταδεικνύουν, ότι ο άνθρωπος πρωτοεμφανίζεται εδώ στόν ελλαδικό χώρο και ειδικά στό Βόρειο Αιγαίο, στήν Χαλκιδική. Πρόκειται για τά διάφορα τμήματα ανθρώπινου σκελετού, τμήματα κμήμης, χεριού, ωλένης και κερκίδας που μας δείχνουν ότι ο άνθρωπος στάθηκε όρθιος στη Γη, για πρώτη φορά, πρίν από 11 με 12 εκατομμύρια χρόνια. Επίσης, έχουμε ένα βραχιόνιο από σπήλαιο της Ικαρίας 5.000.000 ετών, καθαρά από τό Πλειόκαινο, που σημαίνει ότι όλο τό Αιγαίο ήταν κατοικημένο σε εκείνη την περίοδο.

Ανατρέπονται οριστικά Ινδοευρωπαϊσμός και Αφροκεντρισμός

Ν.Μ.: Ποιες οι αντιδράσεις της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας στίς ανακαλύψεις αυτές;
Α.Π.: Για την ώρα δέν έχω συναντήσει αντιδράσεις γιά τό γεγονός ότι εδώ πρωτοστάθηκε όρθιος ο άνθρωπος. Ισως δέν υπάρχουν αντιδράσεις, γιατί ακόμη δέν είναι ευρύτερα γνωστό τό γεγονός. Αντίθετα θα έλεγα, ότι οι αντιδράσεις περιορίζονται για την ταξινόμηση των Αρχανθρώπων του Σπηλαίου των Πετραλώνων οι οποίοι είναι και καλύτερα χρονολογημένοι από ό,τι είναι οι Όρθιοι Άνθρωποι της Τρίλλιας.

Ν.Μ.: Τα δεδομένα αυτά λοιπόν ανατρέπουν οριστικά όπως είπατε, τήν Ινδοευρωαπική θεωρία καί τινάζουν, θα λέγαμε, στόν αέρα την κυριαρχούσα άποψη που θέλει τόν σύγχρονο άνθρωπο νά προέρχεται από τήν Αφρική…

Α.Π.: ..και όχι μόνο. Η Ινδοευρωπαική ομοεθνία υποτίθεται ότι είναι το αργότερο νεολιθικής καταγωγής, δηλαδή 5- 6 χιλιάδων χρόνων π.Χ. και γι αυτό δέν υπάρχει ουδεμία αμφιβολία. Δηλαδή έχουν κοπή οι ρίζες των Ινδοευρωπαίων συθέμμελα, έχουν ξερριζωθεί’ καί ας επιμένουν ωρισμένοι γλωσσολόγοι να μας ονομάζουν λαό Ιαπετικό κλπ. Δέν είμαστε Ινδοευρωπαίοι. Ειμαστε αυτόχθονες αυτού του τόπου. Δωστε όποια ονομασία θέλετε: Πελασγοί, Έλληνες, Δωριείς…αλλά αυτές είναι πολύ νεώτερες ονομασίες οι οποίες δέν έχουν καμμία σχέση με την καταγωγή…

Ν.Μ.: Κύριε Πουλιανέ παρακολουθούμε τήν αντιδικία σας επί χρόνια μέ τό υπουργείο Πολιτισμού …

Α.Π.: Βλέπετε, οι αρχαιολόγοι, οι γεωλόγοι και επιστήμονες σέ παρεμφερείς κλάδους αισθάνονται ανταγωνιστικά. Πρώτα-πρώτα δέν επαναλαμβάνω αυτά πού εκείνοι έχουν διδαχθή και πιστέψει σέ ξένα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Δέν τό αποκρύπτω, ότι κι εγώ κάποτε πίστευα ότι τό κέντρο του ανθρωπίνου γένους ήτο η Αφρική. Σαράντα χρόνια ανασκαφής μέ έκαναν νά αλλάξω και νά καταλήξω σέ μία νέα θεώρηση βάσει των νέων δεδομένων. Δέν είναι θεωρία μου. Υποχρεώνομαι εγώ νά κάνω τη δική μου «περεστρόικα» στό μυαλό μου και νά εμφανίσω τα αποτελέσματα των ερευνών μου τα οποία είναι τελείως ανατρεπτικά, σ’ ό,τι αφορά στα θέματα προϊστορίας του ελλαδικού χώρου αλλά και γενικώτερα της καταγωγής των Ευρωπαίων.

12. εκατ. Ετών ο πρώτος λίθινος Αιγαίος πολιτισμός

N.M.: Θα επιστρέψω στό ερώτημα μου, που αφορά τα νέα ευρήματα, ώστε να γίνη κατανοητό στό ευρύ κοινό, πώς αυτά σας ωδήγησαν στη θεωρία σας.

Α.Π.: Ξεκαθαρίζω, ότι αυτά που λέω δέν είναι απλώς θεωρία, στηρίζονται σε δεδομένα. Δηλαδή η ανασκαφή εντός του Σπηλαίου μας οδηγεί στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους πρίν από 1.700.000 χρόνια. Νωρίτερα όμως, ο άνθρωπος που πρωτομπαίνει στην Σπηλιά, ήλθε πάλι από την ίδια την περιοχή. Στάθηκε όρθιος στην περιοχή της Χαλκιδικής πριν μερικά εκατομμύρια χρόνια καί κατόπιν εισήλθε στην Σπηλιά. Δηλαδή έχουμε άλλα στοιχεία εντός του Σπηλαίου και άλλα εκτός του Σπηλαίου. Τα στοιχεία που είναι εκτός του Σπηλαίου προέρχονται από τήν περιοχή πίσω από τό όρος Κάλαυρος. Οδηγούμαστε στην περιοχή της Βάβδου, των Βραστών, της Κασσάνδρας με τα απολιθωμένα δάση, που είναι της ίδιας εποχής μέ τά απολιθωμένα δάση της Μυτιλήνης και γενικώτερα του Αιγαίου. Η περίοδος αυτή για μένα είναι γύρω στη Μέση Μειόκαινο, οπότε και γίνεται η έκρηξη των ηφαιστείων, δηλαδή 16 εκατομμύρια χρόνια, πρίν όταν απολιθώνονται τα δάση και της Χαλκιδικής καί του Αιγαίου, όπως αυτό της Μυτιλήνης, μέχρι καί την Κρήτη. Οι πρόγονοι του ανθρώπου είναι πλέον υποχρεωμένοι να εγκαταλείψουν τά δένδρα και νά σταθούν όρθιοι επί της γης και να αρχίζουν να κινούν τα χέρια τους τα οποία είναι ελεύθερα. Δεν υπάρχουν πλέον δάση, για να κρατηθούν πάνω στα δένδρα. Δηλαδή τα στοιχεία που μας δίνει ο λίθινος πολιτισμός των 12.000.000 χρόνων είναι τά εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες εργαλεία, που μαρτυρούν τήν χρήση του λίθου και των οστών από τόν Όρθιο Άνθρωπο της Τρίγλιας.

Πώς προκύπτει ότι ο Αρχάνθρωπος ήταν ομιλών

Ν.Μ.: Αναφερθήκατε προηγουμένως στήν πιθανότητα να είχαν αναπτύξει έναρθρο λόγο. Από ποια στοιχεία προκύπτει αυτό;

Α.Π.: Τα στοιχεία για τόν έναρθρο λόγο μας τα δίνουν πάλι τα εργαλεία που βρίσκω μέσα στήν Σπηλιά, πλέον του 1.000.000 ετών, τά οποία είναι δεξιόχειρα. Δηλαδή έχουν κατασκευασθεί γιά χρήση με τό δεξί χέρι του Αρχανθρώπου. Τό κέντρο της ομιλίας αλλά και της κινήσεως των άκρων των ανθρώπων βρίσκεται στόν κέντρο 44 και 45 του Μπροκά, στο αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου.

Μόνον εμμέσως βεβαίως μπορεί κανείς να ισχυρισθή, ότι η δεξιοχειρία καταδεικνύει τη δυνατότητα έναρθρου λόγου. Αλλά έχουμε και χίλια άλλα στοιχεία κοινωνικής οργάνωσης του ανθρώπου, όπως είναι ο καταμερισμός της εργασίας. Σε άλλο εργαστήριο εντός του Σπηλαίου επεξεργάζεται τα οστά και σέ άλλο σημείο του Σπηλαίου, κυρίως στήν είσοδο, επεξεργάζεται τα λίθινα εργαλεία. Τα λίθινα εργαλεία είναι κυρίως από χαλαζία, πού τόν κουβαλάει από μία απόσταση τριών χιλιομέτρων μακριά από τό χωριό Κρήνη, γι αυτό και τήν γεωλογική περίοδο του 11ου στρώματος την ωνόμασα Κρήνια παγετώδη περίοδο. Διότι η χρήση του χαλαζία αποδίδει τέλεια εργαλεία, σχεδόν “καλλιτεχνικά” φτιαγμένα με μία ωρισμένη προοπτική. Δηλαδή τα ανθρώπινα εργαλεία τόσο τών εκατοντάδων χιλιάδων εντός του Σπηλαίου όσο και εκτός των 11 με 12 εκατομμυρίων ετών έχουν τήν ίδια προοπτική καί τόν ίδιο τρόπο σκέψης κατά τήν κατασκευή. Δηλαδή τελείως διαφέρουν από τα εργαλεία των αυστραλοπίθηκων ή των χιμπατζήδων ή άλλων πρωτευόντων. Γι αυτό και ομιλώ για την υπάρξη μίας συγκεκριμένης ανθρώπινης προοπτικής στήν κατασκευή των εργαλείων αυτών, την οποία και περιγράφω στόν 13ο τόμο του “Ανθρωπος” καί δίνω εικόνες ακριβώς της εργαλειοτεχνίας της Ανώτερης Μειόκαινου, την οποία και ονομάζω “Ανθρωπογενή”. Δηλαδή τότε πρωτοεμφανίζεται επί της Γης τό ανθρώπινο γένος.

Ν.Μ.: Πρόκειται δηλαδή για αυτόνομη ανάπτυξη;

Α.Π.: Είναι και τυχαία και αυτόνομη. Δεν παύει να συνδέεται με την καταγωγή από τό βασίλειο των ζώων, αλλά είναι μέσα στό βασίλειο των πρωτευόντων αρκετά αυτόνομη η εξέλιξη. Αυτόνομη και με δική της «γραμμή εξέλιξης».

Ο Αριστοτέλης γνώριζε τη θεωρία της Εξέλιξης

Ν.Μ.: Εισερχόμενος κανείς στό μουσείο της Ανθρωπολογικής Εταιρείας Ελλάδος συναντά πρώτα μία αναφορά στόν Αριστοτέλη.

Α.Π.: Ναι, να τό πούμε πλέον ανοιχτά: Η θεωρία της Eξέλιξης ανήκει στόν Αριστοτέλη. Ο Δαρβίνος, μεγάλος ερευνητής καί βιολόγος, δέν αναφέρεται ούτε μία φορά στίς εργασίες του Αριστοτέλους. Ο Αριστοτέλης έχει γράψει δέκα βιβλία “Τα περί των ζωιων ιστοριών”. Ο Δαρβίνος δέν κάνει ούτε μία παραπομπή στόν Αριστοτέλη, όταν πρωτοπαρουσίασε τό 1859 τό έργο του “Η Kαταγωγή των Eιδών”. Του έγινε μεγάλη κριτική, και μόνον τό 1872 αναγκάζεται σέ επιστολή του να δεχθή, ότι γνώριζε καί επιρρεάσθηκε από τίς θεωρίες του Αριστοτέλους.
Δεν έχουμε αξιοποιήσει εμείς οι ίδιοι οι Ελληνες τα επιστημονικά επιτεύγματα των προγόνων μας. Ούτε τά έχουμε εκλαϊκεύσει, ούτε ποτέ κάποιο Πανεπιστήμιο της Ελλάδος -από τα έξι που υπάρχουν- ανεφέρθη στήν έρευνα του Αριστοτέλους. Δυόμιση χιλιάδες χρόνια παραμένει θαμμένο τό έργο του σέ ότι αφορά τήν «κλίμακα της εξέλιξης της ζωής». Στο Μουσείο προσπαθώ να αποκαταστήσω την πραγματική ιστορία της εξέλιξης.

Η αρνητική στάση της Ελληνικής Πολιτείας

Ν.Μ: Υποθέτω, κ. Πουλιανέ, ότι όλα αυτά τά γεγονότα είναι στήν γνώση του νυν υπουργού Πολιτισμού. Πώς αντιδρά;

Α.Π.: Βεβαίως τά γνωρίζει…αλλά δυστυχώς προτίμησε από ελληνικής πλευράς τουλάχιστον να τεθή επικεφαλής της επίθεσης αυτής εναντίον της Ανθρωπολογικής Εταιρείας. Εκδίδει διάφορες εντολές, προσπαθεί νά βγάλη νόμους πού νά εφαρμοσθούν μόνον κατά της Ανθρωπολογικής Εταιρείας, ιδιαιτέρως στήν περιοχή του Σπηλαίου των Πετραλώνων, ώστε νά μήν αποκατασταθεί καί τό πνευματικό δικαίωμα πού έχουμε τόσα χρόνια μέ άδεια του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβολίου γιά τίς ανασκαφές. Τό ΚΑΣ μας έχει δώσει δέκα φορές άδεια. Σήμερα, μέ τήν πίεση τέτοιων κύκλων εντός του υπουργείου Πολιτισμού, επικεφαλής του οποίου είναι ο κ. Βενιζέλος, πολεμάει μέ κάθε τρόπο τήν Ανθρωπολογική Εταιρεία και τά ευρήματά της καί ενάντια στίς αποφάσεις της Δικαιοσύνης. Στίς 3 Γενάρη 2001 προσφύγαμε πάλι στό ΣτΕ εναντίον του ΥΠ.ΠΟ καί της παράνομης μή έγκρισης άδειας ανασκαφών μας, πού τό ίδιο τό ΣτΕ τό 1999 είχε καταδικάσει. Χαρακτηριστικά τό ΥΠ.ΠΟ. ισχυρίζεται ότι δέν του έχουμε προσκομίσει στοιχεία από τά ημερολόγια ανασκαφών μας, φωτογραφίες, σχέδια, πίνακες, διαγράμματα κλπ. Αντιθέτως, μέ τήν προσφυγή μας αποδεικνύεται, ότι τούς έχουμε καταθέσει πάνω από 2000 τέτοια δεδομένα. Είναι δυνατόν τό ΥΠ.ΠΟ νά ψεύδεται για 2000 φορές;

Κατέστρεψαν το 10% των ευρημάτων

Ν.Μ.: Είπατε προηγουμένως, ότι τό κρανίο του Αρχανθρώπου έχει υποστεί φθορές. Τί εννοείτε;

Α.Π.: Επανηλλειμένως έχω καταγγείλει στό ΥΠ.ΠΟ. τήν καταστροφή του σταλαγμιτικού υλικού ως αποδεικτικού υλικού όσο καί μεγάλων τμημάτων των ίδιων των οστών του κρανίου. Δύο γομφίοι καί σχεδόν όλα τά εσωτερικά οστά του προσώπου (οφθαλμικές κόγχες κ.λ.π.) μέ απλή σύγκριση παλαιότερων φωτογραφιών αποδεικνύεται ότι έχουν καταστραφεί. Πρόσφατα διαπιστώθηκε καί η ύπαρξη 30 περίπου χαρακιών μήκους 2-3 πόντων καί βάθους 2-3 χιλιοστών σέ όλη τήν έκταση του κρανίου. Αυτά έχω καταγγείλει, αλλά καί πάλι τό ΥΠ.Πο δέν τά διερεύνησε. Η απώλεια των προαναφερομένων επιστημονικών δεδομένων ξεπερνά τό 10% της φθράς από τό αρχικό εύρημα καί βεβαίως βαρύνει συγκεκριμένους ανθρωπολογούντες.

Ν.Μ.: Υπάρχουν αλλά σημαντικά παλαιοανθρωπολογικά ευρήματα πού βρίσκονται εκτός Μουσείου αλλά καί εκτός Ελλάδος;

A.Π.: Και εκτός Μουσείου καί εκτός Ελλάδος. Ορισμένοι καθηγητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης έχουν αφαιρέσει από εδώ γύρω στά 2.000 μέ 2.500 ευρήματα τά οποία μετεφέρθησαν στό Αννόβερο. Από αυτά έχουν επιστρέψει τά μισά εδώ καί είκοσι χρόνια, τά άλλα μισά παραμένουν στό εξωτερικό.

Ν.Μ.: Με ποιά δικαιολογία;

Α.Π.: Μέ μόνη τή δικαιολογία, ότι εδόθησαν από τούς δήθεν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης. Και παραμένουν στό εξωτερικό μεχρι σήμερα. Διάφορες αιτήσεις της Ανθρωπολογικής Εταιρείας Ελλάδος πρός τό Υπουργείο Πολιτισμού και την Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας δέν βρίσκουν απάντηση. Αρνούνται κάθε σχετική έρευνα του θέματος, γιατί θίγονται- όπως καταλαβαίνετε- οι καθηγητές αλλά καί τό “στάτους κβό” αυτών τών ερευνών στή χώρα μας.

N.M.: Υπάρχουν επιστήμονες στην Ελλάδα ή στό εξωτερικό πού συνέβαλλαν καί στήρι ξαν τό έργο της Ανθρωπολογικής Εταιρείας Ελλάδος;

Α.Π.: Ευτυχώς αρκετοί και σημαντικοί. Οι διδάκτορες καθηγητές: B. Kourten (Φινλανδός), M. Kretzoi (Ούγγρος), M. Ikeya (Ιάπωνας), I. Horacek (Τσέχος), G. Belluomini (Ιταλός), A. Moigne (Γαλλίδα), ο R. Murrill (Αμερικανός), Γκενοβέζ (Μεξικανός) και αρκετοί άλλοι συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πιο ηχηρά ονόματα των συνεργατών που επέλεξε η Ανθρωπολογική Εταιρεία Ελλάδος να στελεχώσουν τις έρευνες μας. Δέν αναφέρομαι στούς Ρώσους επιστήμονες αναλυτικά, καθότι αναφανδόν μας υποστηρίζουν, όπως καί ορισμένοι επιστήμονες της Πυρηνικής Φυσικής από τό Πανεπιστημιο Θεσσαλονίκης και τον «Δημόκριτο».

Ν.Μ.: Τί θά λέγατε στόν κόσμο;

A.Π.: Nά ‘ρθουν να επισκεφθούν το Σπήλαιο των Πετραλώνων και να διαπιστώσουν μέ τά ίδια τους τά μάτια την επιστημονική αλήθεια αλλά καί τόν πόλεμο πού της γίνεται. Η αυτοψία θα είναι και η καλύτερη προσφορά στόν Αρχάνθρωπο, στόν προπάτορά μας, σέ αυτόν πού μας γέννησε.

Ν.Μ.: Αυτές τίς ημέρες κυκλοφόρησε νέα επανέκδοση του βιβλίου σας “Η Προέλευση των Ελλήνων”. Τί περιλαμβάνει επιπλέον;

A.Π.: Έχει διπλάσιο περιεχόμενο από τήν αρχική έκδοση του 1962. Περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία των μελετών πού προέκυψαν καί από τίς τελευταίες ανασκαφές τόσο στό σπήλαιο όσο καί στήν ευρύτερη περιοχή της Χαλκιδικής. Αποτελεί τή μοναδική μέχρι στιγμής επιστημονική συγκεφαλαίωση γιά τήν καταγωγή του ελληνικού λαού.

Previous Post Next Post

You Might Also Like